Kada Lutrija Bosne i Hercegovine pokrene postupak javne nabavke za oglašavanje u medijima, onda nema sumnje ko će posao na tenderu i dobiti. Razlog je prost – ovaj ugovorni organ već u predmetu nabavke odredi na kog ponuđača se ona i odnosi.
Piše: Miljan Kovač
To što na ovakav način grubo krše odredbe Zakona o javnim nabavkama u Lutriji ne mare – potencijalni ponuđači se ne usuđuju ni žaliti, jer žalba je skupa, a ishod neizvjestan.
Među posljednjim “srećnim dobitnicima” Lutrije BiH su sarajevska agencija „Netra”, Radio M i Radio Dobre Vibracije.
Njima su u postupku javne nabavke podijeljene na lotove, dodijeljeni poslovi ukupne vrijednosti oko 50 hiljada maraka bez PDV-a.
Lutrija BiH je krajem prošle godine agenciji “Netra” iz Sarajeva dodijelila posao vrijedan 25 634,75 maraka bez PDV-a.
Riječ je o javnoj nabavci podijeljenoj u više lotova, a čiji predmet je oglašavanje u programima radio i TV stanica.
Pomenuta agencija jedina je dostavila ponudu za ovaj lot, što i nije nikakvo iznenađenje, s obzirom da je kao predmet nabavke navedeno “Oglašavanje Lutrije BiH u programu radio-stanica RSG radio, Radio Mix i Antena Sarajevo”.
Kako je agencija “Netra” jedan od pravnih subjekata koji čine medijsku grupaciju u kojoj su još i RSG radio i radio Mix, nije bilo dileme ko može dobiti ovaj posao javne nabavke.
Preciznim navođenjem u tenderskoj dokumentaciji na koje radio-stanice se predmet nabavke odnosi, unaprijed je eliminisana svaka moguća konkurencije.
Isti slučaj je i s preostalim lotovima ove nabavke. Tako je lot 2, čiji je predmet oglašavanje u programu radio-stanice Radio M, logično, dodijeljen Radiju M koji je, očekivano, bio jedini ponuđač pa je zaključen ugovor u iznosu od 13 600 maraka.
Oglašavanje Lutrije BiH u programu radio-stanice Radio Dobre Vibracije, dodijeljeno je takođe radio-stanici čije ime je navedeno u predmetu javne nabavke. Vrijednost ugovora u ovom slučaju je 10 621,00 maraka. Da pomenuti ponuđači nisu strahovali od moguće konkurencije, govori i to što su sve dostavljene ponude ili identične ukupnoj procijenjenoj vrijednosti nabavke ili je, kao u slučaju agencije “Netra”, cijena ponude neznatno niža od ukupne procijenjene vrijednosti ugovora.
Da je na ovaj način oštro prekršen Zakon o javnim nabavkama, tako što je napravljena diskriminacija potencijalnih ponuđača, smatraju i u Transparency Internationalu BiH (TI).
„Ne smije se u proceduri javne nabavke, bez obzira da li se radi o otvorenom postupku ili konkurentskom zahtjevu, upućivati na konkretne ponuđače. Ugovorni organ može označiti na koje tržište cilja, ali ne smije konkretno navoditi na koji medij se nabavka odnosi, jer to je otvorena diskriminacija drugih medija“, kaže Damjan Ožegović iz TI BiH.
S Hayatom nema ko da se nadmeće
I Hayat televizija ima dobru poslovnu saradnju i s Lutrijom BiH.
Plod te saradnje je ugovor o javnoj nabavci koji je Edhem Pašukan, direktor Lutrije 16. maja prošle godine zaključio s Hayatom, a čija vrijednost je 39 501 marka bez PDV-a.
Nabavka je podijeljena na lotove, a Hayat je jedini dostavio ponudu za lot broj 3. To je bilo i za očekivanje, pošto je kao predmet nabavke po ovom lotu navedeno „Oglašavanja Lutrije BiH u programu televizije Hayat“, čime je unaprijed eliminisana moguća konkurencija.
Super Admin